Jun 07

Segon comunicat de la Sectorial d’Administració Pública (SAP) sobre la celebració d’eleccions sindicals a les administracions públiques de Catalunya

Recordareu que en l’últim comunicat de la SAP llençàvem la recomanació que votéssiu els sindicats que es declaren clarament i inequívoca a favor de la República Catalana, en les aleshores imminents eleccions sindicals en diferents àmbits de la Generalitat i d’altres administracions catalanes.

Els resultats dels processos electorals celebrats fins ara confirmen l’oportunitat d’aquella crida i volem donar-vos les gràcies a totes aquelles i aquells que heu atès el nostre prec. Durant la darrera onada d’eleccions per a personal funcionari o estatutari, els avenços del vot sindical independentista s’ha traduir en els resultats següents:

• 6 de març, personal funcionari de la Generalitat: Obtenció de representació tan als serveis centrals com a tots els serveis territorials.
  • 13 de març, professorat de primària i secundària: es supera la quarantena de delegat/es, tenint en compte que per primera vegada s’hi presentava una opció explícitament republicana i independentista.
  • 26 de març, personal estatutari de sanitat: més de 25 delegat/des del mateix signe. El mateix dia, en l’àrea d’Informació de l’AMB la delegada independentista va ser la més votada
  • 10 d’abril, amb la presentació, novament per primer cop, d’un sindicat independentista surten escollides delegades i delegats a la Diputació de Barcelona, i el dia 11 a l’Ajuntament de Barcelona. Aquesta presència s’ha fet extensiva a l’Ajuntament de Tarragona en el curs del darrer mes de maig.
  • 16 de maig: s’escullen delegat/des de personal laboral i funcionari a la URV, i el sindicalisme independentista es situa com a segona força.
  • 21 de maig: l’opció republicana i independentista guanya les eleccions en l’Ajuntament de Vilafranca i obté 8 delegat/es.

Davant d’aquest resultats, volem renovar la nostra crida inicial, als efectes que persevereu en la línia aconsellada en les properes eleccions sindicals:

• 19 de juny: eleccions sindicals a l’Ajuntament de Girona i eleccions de personal adscrit a l’Administració de Justícia de la província de Barcelona.
  • 20 de juny: eleccions sindicals a la UAB.
  • 27 de juny: personal laboral del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

En qualsevol cas, les eleccions al personal laboral de la Generalitat es fan departament a departament, i la major part es duran a terme durant el que resta del 2019 i els primers mesos de 2020, per bé que hores d’ara l’opció independentista ja és present a Vicepresidència, Economia i Hisenda.

L’Assemblea Nacional Catalana està fermament compromesa amb l’objectiu d’eixamplar la base sobiranista en tots els àmbits.

Seguirem informant!

Grup coordinador de la SAP