Jul 12

Comunicat de la SAP arran la suspensió de funcions de les diputades i els diputats del Parlament de Catalunya

Una vegada més, el magistrat del Tribunal Suprem (TS) que instrueix la causa contra el procés ha prevaricat perquè, com ha passat recentment amb l’Audiència Nacional en el cas Altsasu, que era perfectament sabedora que no hi havia terrorisme i, per tant, era incompetent per jutjar i, prèviament, incoar-ne la instrucció i empresonar preventivament, el jutge Llarena sap perfectament que:

1. No hi ha hagut aixecament violent amb l’objectiu de declarar la independència per part de cap de les persones sotmeses a judici.
  2. No hi ha hagut rebel·lió.
  3. No podia dictar presó preventiva.
  4. Cap de les persones sotmeses a judici estan integrades o relacionades amb bandes armades, ni són terroristes o rebels.
  5. No és aplicable l’article 384 bis de la Llei d’Enjudiciament Criminal.
  6. No hi ha hagut cap alçament públic, tumultuós i fent ús de la força per impedir a autoritats o funcionaris públics l’exercici de les seves funcions.
  7. No hi ha hagut sedició.
  8. No hi ha hagut més desobediència que la practicada, des de fa temps, pel Govern espanyol, desatenent resolucions del Tribunal Constitucional, sense que mai hagi estat objecte de judici.
  9. No hi ha probes que s’hagi produït malversació.
  10. El TS és incompetent en la causa pels fets de l’1O i ell en la seva instrucció. L’òrgan judicial competent és el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

En conseqüència des de la SAP volem denunciar:

1. La impunitat de magistrades i magistrats en la comissió de presumptes delictes de prevaricació judicial (articles 446 i 447 del Codi Penal).
  2. La immunitat judicial.
  3. La inhibició dels poders públics davant la manifesta comissió de delictes continuats de prevaricació judicial.
  4. L’assentiment dels poders públics perquè s’apliquin a les persones afectades mesures dictades prevaricant, sense prendre en consideració els seus efectes irreparables.
  5. La manca de fermesa en la defensa dels drets de les diputades i els diputats del Parlament de Catalunya afectats per la suspensió imposada pel jutge Llarena.

Barcelona, juliol de 2018