»

Oct 11

Comunicat de la SAP: Què hem de fer ara?

Companys i companyes de la Sectorial,

Aquest mes d’ octubre serà, segurament, un dels més importants de la nostra vida i de lahistòria del nostre país.

Va començar el dia 1 amb la celebració d’un referèndum impossible. Milers i milers de catalans vam sortir a votar sota una amenaça de repressió per part de l’estat, que es va fer realitat de forma més brutal del que podíem pesar.

Malgrat tot, la imaginació, la determinació i el pacifisme es va manifestar en uns resultats clars: Catalunya vol ser un Estat. Vam votar per la valentia de la gent i per la fermesa de les institucions. Tots junts vam fer possible l’impossible.

El dia 3 el poble va tornar al carrer per mostrar al món el rebuig que sentim vers la violència i, de passada, la capacitat d’autoconvocar-nos en cas de necessitat. En ambdós dies la crida era clara: mantenir-nos ferms en els nostres conviccions, conrear un comportament mancat de violència i col·laborar proactivament en el procés que ens mena a la independència.

Ahir al Parlament de Catalunya vàrem viure una jornada que tots esperàvem: la Declaració d’Independència del nostre país, en compliment de les previsions contingudes en el marc jurídic que ens hem atorgat, com a conseqüència dels resultats del referèndum. El President de la Generalitat va assumir explícitament el mandat que Catalunya esdevingui un Estat independent en forma de República, per bé que simultàniament va proposar al Parlament que suspengui els efectes de la declaració d’independència fent seu el desig de tots aquells que demanen diàleg per a una solució pactada. Un gest que, malgrat el regust agredolç, mostra un cop més la grandesa, la generositat i la determinació de les nostres institucions en esgotar totes les vies per assolir el objectiu.

Davant del nou repte que ens demana el Govern, cal superar la incertesa, més que mai escau seguir al costat de les nostres institucions, en entendre que aquest ajornament temporal només pot comportar que ens carreguem de raons davant tothom, per reclamar un major respecte i acceptació de les decisions que ha adoptat el nostre poble. Creiem que la mà estesa a la negociació no s’ha d’entendre com un signe de feblesa, ans al contrari esdevé una nova manifestació del tremp català, que sempre s’ha declarat procliu al diàleg i el compromís en la recerca pacífica de la resolució de conflictes. Al capdavall que representen unes setmanes davant d’un futur immediat que ens reconeixerà?

El dia 1 ens vam descobrir com una societat forta, capaç i cohesionada. Vam confiar els uns en els altres segurs de que només la confiança i perseverancia ens duran a la victòria. CONTINUEM, continuem plens de confiança, fent pinya al costat de les nostres institucions, per transitar tots junts per aquesta etapa d’interregne, d’eventual diàleg i probable negociació per assolir el futur que tots desitgem i que mai ningú no ens va dir que seria fàcil però estem segurs de que valdrà la pena.

Barcelona, octubre de 2017.